free counters

perjantai 4. maaliskuuta 2011

Bemu -mamman torireissu

Olimme lasten isoäidin kanssa sopineet tapaamisesta eilen. Joten eikun aamulla bussipysäkille. Ei ole ihme jos tämä mun bussilla kulkemiseni kangertelee kun Porin Linjat leikkii hippaa mun kanssa! Kesällähän vielä bussipysäkki oli tuol tois puolel tiet

Jonain kauniina aamuna kun menin pysäkille niin oli pakko seisahtaa ja heilutella päätä josko kaikki kuulat menis kohdalleen, kun yhtäkkiä bussipysäkki oliki kävelly täl puolel tiet

Ei oo ihme jos pieni ihminen sekoilee kun ei nää näemmä tiedä minne ne nuo pysäkit tunkisivat.

Eilenkin oli varmaan kolmas pysäkki ennenkuin osu oikeaan. Kotiin mä olen vielä osannu tulla, ja se johtuu varmaan siitä et mä oletan millä bussilla mun pitäis tulla ja sit mä olen bussikuskin kraivelis kiinni kysymäs et meekkö sää luorontiel vai ekkö sää mee. Yleensä ne on vastannu totuurenmukaisesti mut mää orotan et koska joku virnuleuka sannoo et juu, mennee hän ja sit mää löyränki itteni jostain pietniemest, mikä on aika hyvin kosk sin ei kuulemma eres bussit kulje.

No niin, nyt mä sain toteutettua tätä murteella kirjoittamista, joten eiköhän siirrytä asialliseen päiväjärjestykseen. Tällä kertaa mä muistin ottaa kameran mukaan, ja kyllä, täällä on ihan komeesti lunta

ja jos olette ihmetelleet mikä on se tumma hahmo siellä teidän painajaisissanne, niin sehän olen tietysti minä

Oi, minä suuri ja mahtava kuin...
Bussipysäkilla odottelu on ihan kivaa kun voi suunnitella kaikenlaista jännää. Mun suunnitelmani kylläkin keskeytti tämä otus joka ilmaantui yhtäkkiä näköpiiriin. Eli nyt on tulossa Bemun luontokuva joten silmälasit päähän ja suurennuslasi käteen:

eli kun tarkkaan tsihtaa niin kyllä tuolta koivun rungolta löytyy otus joka tarkasti katsottuna osoittautuu oravaksi. Ei tätä kyllä vuoden luontokuvaksi valita, mutta sainpahan jonkun otuksen tallennettua kaupunkimatkalla ;))

Luontokuvan jälkeen jatkoin tuumailuja ja mietin jotta voisin laittaa seinälle kuvat asuinpaikoistani. Lasten isoäidillä on tällainen kuvakollaasi ja se on tosi upea. Mä ajattelin vain paria kuvaa:
eli mun lapsuudenkotini jossa äiti asui loppuun asti

THE RUSKILA

Ja siihen alle tämä edellinen koti

THE HOME

Lausutaan samoin kuin kirjoitetaan.

Jotta kaikenlaisia ajatuksia sitä päähänsä saa heti kun vetäisee keuhkot täyteen puhdasta happea. Taisi olla meikäläisellä happimyrkytyksen oireet.

Päivä sujui joka tapauksessa rattoisasti. Kävimme kaupungilla ja juttelimme niitä näitä. Oli taas tosi mukava päivä.

Tänään on esikoinen tulossa illalla ja huomenna jälkikasvu siirtää pesutornia strategiset 30 cm. Mulla oli tosi hyvät perusteet miksi tornia täytyy liikutella, joten ei tarvinnut kuin kerran pyytää :D Kuopuksen kanssa teimme joku ilta suunnitelmat parvekkeen varalle. Mä kuulin kun nuo banzai-rykelmän kivetkin nauraa hörötti kun mä kerroin suunnitelmistani mitä kaikkea mä sinne parvekkeelle istutan. Suuret on suunnitelmat

Kuopuksen kunniaksi on sanottava että pojan pokka piti kiitettävän hyvin. Lopputuloksenhan me kaikki joka tapauksessa tiedämme;

Joka tapauksessa minä lähden nyt kahville ja toivotan teille kaikille oikein mukavaa ja rattoisaa viikonloppua!

10 kommenttia:

  1. Mukavaa viikonloppua, laita nyt siihen pysäkkiin joku kettinki, että se pysyy paikoillaan :D.

    VastaaPoista
  2. Jopas teillä päin on liikkuva pysäkki:D

    VastaaPoista
  3. No niin on. Ei sitä illalla tiedä mihin se on aamulla itsensä tökännyt :)) Kaipa siihen joku kettinkisysteemi tarttee laittaa kun ei pultattuna paikallaan pysy.

    VastaaPoista
  4. no onhan se mamma vielä henkissä ku oon ihimetellyt ku ei neulomossa enään näy..käyhän kyläilemässä..

    VastaaPoista
  5. Juu-u matkailu avartaa sanotaan, mutta näyttää avartavan tuo bussipysäkin etsiminenkin XD.
    Josko seuraavaa kertaa ajatellen teet sellaisen "mielenosottajien kyltin" tekstillä liikennelaitos on jälleen siirtänyt pysäkkiä #### ja haluan onnikan (numero)kyytiin.
    Viihtyisää viikkoa!

    VastaaPoista
  6. Juu Tarina, ja tapaa uusia ihmisiä ;)) Ekalla bussipysäkilla odotellessa vanhempi mieshenkilö meni ohi ja kysäisi mennessään jotta "onko poikaystävä tehnyt oharin?". Siinä vaiheessa mä totesin jotta on ilmeisesti aika tilata kampaaja.
    Seuraavalla bussipysäkillä oli todella mukava rouva jonka kanssa keskustelimme läpi koko bussiliikenteen. Ja entäs sitten nämä bussikuskit: on ainakin yksi joka vetää jo silmät kieruun kun näkee mun olevan tulossa kyytiin ;)))))
    Tuo kylttihän on vallan mainio idea: mun ei tarvitse etsiä oikeaa bussia vaan oikea bussi etsii minut! Heh heh. Ja jos mä näen valkotakkisten miesten lähestyvän, niin mä saatan ehtiä vielä karkuunkin kun bussipysäkkiä etsiessä olen tutustunut lähiympäristöön....

    VastaaPoista
  7. Hih, vai vaeltelee no jo pysäkitkin:D

    Mukavaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
  8. Taitaa se bussi-pysäkki ehtiä paikkaasa ku Päätalon pirtinuuni.
    Mulla ei oo pysäkki ollu karussa koskaan mutta yhellä kauppa reissulla osote muuttu tietämäti,silloiset TVH-miehet olivat käyneet tien osote viitan vaihtamassa sillä aikaa kun olin asiolla ja ikkää en oon painassu paniikki jarruja niin äkkiä ku silloin.Se tuo elämä joskus yllättää.

    VastaaPoista
  9. Unohdin kokonaan toivottaa Hyvää Naistenpäivää!!

    VastaaPoista
  10. No, mutta johan on ollut mielenkiintoinen päivä bemullakin! Oikein mukavaa kevään odotusta siellä Porin puolessa!

    VastaaPoista